2011. március 4., péntek

Írástanulás origamival?- Mi ez már megint?


Valaki már megint kitalált valami nagyon jót!

Hogy az én életemből miért maradt ki az origami, azt nem tudom, pedig tényleg olyan nagyszerű foglalatosság. Ügyesít, meg minden. Én nagy nehezen megtanultam a darut, és ezzel be is fejeztem a dolgot. De tisztelem, becsülöm, aki ennél többre vitte. Jaaaj, hogy miért nem tudok erőt venni magamon és nekiülni, hogy aztán a gyerekeimnek is megmutassak egy csomó szépséget (Zárójelben biggyesztem ide, hogy a gyöngyfűzéssel ugyanígy vagyok. Micsoda fantasztikus technika az is! Csak ámulok rajta). 
No, feltétlen kell, hogy tudjatok róla: Pakson van két origami- guru tanítónő (Borosné Ring Mária és Lisztmajerné Fritz Mariann), akik kidolgozták a betűtanítást origamival. Ámulok, komolyan mondom. Mennyi, mennyi érzéket megmozgat, ügyesít, tevékenykedtet, sikert ad. Éljenek a kreatív, másként gondolkodó pedagógusok, akik bármit (bármit= akár a legkevesebbet is) hajlandóak tenni azért, hogy a tudás öröm legyen. 
A két hajtogatóművész könyve és munkafüzete kiadatási procedúra alatt áll., reméljük mielőbb továbbképzések anyaga lesz, bár ne feledjük, a legtutibb tanítási módszerek is csak akkor működnek, ha van mögöttük szív :-).

A két hölggyel készült beszélgetést elolvashatjátok ITT.


1 hozzászólás. Szólj hozzá te is!:

egy anya írta...

Ha érdekel az origami, ez az oldal neked való:
http://en.origami-club.com//abc/index.html
Ez éppen ábécét tanít hajtogatni, de ha visszalépsz a menüben, ott lesznek a számok is, és még ezernyi dolog lépésről lépésre, videókkal kísérve. :)
Jó tanulást! :)