2010. október 9., szombat

Káposzta lapbook

Ebéd kétnyári növényekből- and lapbook a negyedikes természetismerethez. A tananyag Ákoséknál a káposztafélék feldolgozás volt, de mi picit előrébb vittük a témát, és nagyon egyszerűen sikerült megtanulni a kétnyáriság lényegét.Legjobb lesz képekben megmutatni:



 Igen, karfiol leves készülődik. Valami hiányzik a növényről, hát kiegészítjük rajzban.

  De mi az a torzsa? Módosult szár? Keressük meg, hogy tényleg ott van- e!

Nézzük akkor, mi kerül a levesbe? Egy rakás kétnyári növény, köztük egy káposztaféle, amit úgy hívnak, hogy karfiol. Melyiknek mije módosult a túlélés érdekében?

 Jó étvágyat! Délután folytatjuk!

 Ákos orra módosult gyökeret eresztett. Jól van! Az effajta tanulásba még ez is belefér! Kezdjük akkor a munkát- mini káposzta lapbook.

Szerintem olvasható, de azért mondom: Fedőlapon kétnyári növényekből fotókollázst kell készíteni, 2. lapon a káposzta rajzát kiszínezni, a részeit melléírni, majd a 3. lapon: Miért kell sok zöldséget, gyümölcsöt fogyasztani?- kérdésre válaszolj, illetve sorolj fel káposztából készült ételeket! Utolsó kérdés: Kit nevezünk káposzta fejűnek? A kis lapocska a fotón ki van nyitva,ezért a fedőlapja nem látszik, de megkértem Ákost, hogy Mr. Káposztafejet rajzolja oda. Vicces kis kép lett.
4. lapon a kétnyári növények meghatározását kellett leírni, majd az utolsó lapon fotókollázst ragasztani kétnyári növényekből. Képeket a postaládánkba tömködött Auchan- Tesco- Lidl és egyéb reklámújságokból vágtunk a kollázsokhoz.
Már csak egy dolog volt hátra:

 Egy milton kapoccsal megtűzni a lapokat. 


Az a helyzet, hogy Bobi ma nem csinált semmit. Kapott délelőtt egy Vázlat füzetet, és ez fölötti örömében minden percét rajzolásra használta. Amúgy is rengeteg iskolai leckéje van :-(, így hagytam őt. Nem baj, átnézte Ákosét is, valamint Bence történelemből készült csodálatos remekművét. Azt is felrakom majd, mert gyönyörű lett.


0 hozzászólás. Szólj hozzá te is!: