2011. március 24., csütörtök

Szorzótábla és mozgás (Nem unom még?)


Bocsánat, ha unjátok már a szorzótáblát. Azt gondoltam, már többé nem kerül föl, de most újra kitaláltam valamit, amitől vidámmá válik ez a tananyag. Mániám a mozgás, így a következőt csináljuk Bobival: Mikor már túl vagyunk a bogyózáson, pálcázáson és elkövetkezik a magolás, akkor elkezdünk masírozni miközben ritmikusan mondjuk a szöveget oda- vissza (vagyis úgy is, hogy 10x6, az 60, 9x6 54, 8x6 az 48, stb).

A masírozás után jön az, mikor azt a bizonyos keresztbe tapsolós játékot csináljuk (tudod, szembe állunk, összecsap a tenyered, majd az én jobb és a te bal kezed csap, majd össze a két sajátom, fordítva keresztbe, össze az én kettőm, össze a mi kettőnk, stb). Csupa- csupa keresztmozgás (a masírozásnál is, hisz ellentétes kar- láb mozog), amik ébren tarják az agyat. Villámgyors tanulás lett az eredmény. Aztán csináltuk úgy is, hogy a ritmust tartva mozogtunk és én kezdtem: 7x6, Bobinak (tartva a ritmust) folytatni kellett: az 42.
A végén pedig már "csak" táncoltunk a ritmusra. Olyan volt, mint egy ritmuszenélés, szinte vártam volna a rapelésünk alá a szájdobot.
Nagyon jól szórakoztunk.

ITT mindent megtaláltok, amit én bevetettem ennél a tananyagnál. Most pedig NEM teszek ünnepélyes fogadalmat arra nézve, hogy lezárom ezt a témakört, mivel nem tudhatom,holnap mi jut eszembe róla. Vagy talán Gabi beszáll és levezeti a rajzos vázlatot a szorzótáblához :-)
Nem tudhatjuk. Már csak azért sem, mert a statisztikát nézegetve azt látom, hogy hónapok óta a legnépszerűbb kereső kifejezés, amivel idetalálnak az olvasók, az a szorzótábla. Ez nekem azt mutatja, hogy bizony sokakat foglalkoztat a kérdés: Hogyan a legkönnyebb elboldogulni ezzel a témával?


4 hozzászólás. Szólj hozzá te is!:

kissniki írta...

nehogy abbahagyjátok!
ma szívószálat nyolcadoltunk és tényleg némelyeknek nagyon nehezen ment a gumizás is!a legfontosabb, h élvezik és tetszik nekik, de az sem elhanyagolható, h amiket már megtanultunk egész jól tudják, még a nehezebben tanulók is, úgyhogy a nevükben is köszi!

Angela írta...

De jóóó! Úgy örülök, mikor ilyeneket látok, hogy tényleg van haszna másoknál is az ötleteimnek :-)
Sok sikert nektek!

Eper írta...

Köszi az ötletet Angéla. Kipróbáltuk a keresztbe tapsolós játékot a vers tanulásnál. A szorzótáblán mi már túl vagyunk, azt csak "cinkelt" dobókockákkal gyakoroljuk, hogy gyorsabban menjen. Viszont az eddigi magolós kínlódások helyett, minden gyerekem verset akar tanulni. Lőttek a mai angolnak. ;o)

Angela írta...

:-)