2011. április 26., kedd

Kaptunk..



A lányom szódát a nyakába, én meg letolást. Kinek mi járt, ugye.



Szóval, az úgy volt, hogy elérkezett a már említett húsvéthétfő. Nagy örömmel, nagy lelkesedéssel vártuk a lányommal a locsolókat, olyan hamisítatlan" inkább egy látogatás a fogorvosnál" hangulatban. Nekem mindig nagyon kínos csokitojást osztogatni, amikor látom a gyerekek arcán a leplezetlen csalódottságot, hiszen elmaradt a pénzkereset. Én úgy gondolom, ha valakinek pénzre van szüksége, szóljon nyugodtan, szívesen adok, de nem vagyok hajlandó óvodások zsebébe pénzt gyömöszölni. Vannak heppjeim, na!

A lányom meg azért nem lelkes, mert a húsvéti ünnepeket szépen kimosakodva kell várni:

1. hajmosás A locsolókat szépen kimosakodva kell várni: 2. hajmosás A locsolók kölnijétől meg kell szabadulni: 3. hajmosás. Ilyenkor én sem irigylem a hajzuhatagát. Na, a kamasz fiam barátai idén megkímélték a kisasszonyt a kölnibűztől: becsöngettek, majd a gyanútlanul ajtót nyitó lányt végigkergették az utcában szódásüvegekkel. Működtették is futás közben az üvegeket természetesen, olyan sivalkodás volt, hogy kicsődültek a szomszédok.

Én meg jó anyuka lévén tortát tettem a társaság elé, volt üdítő, sós mogyoró, meg minden jó. És akkor elkövettem a HIBÁT. Osztottam egy kis észt a 6-8 fős fiúcsapatnak arról, hogyan kell szeszmentesen átvészelni a locsolkodást. Mondtam, tele van rendőrökkel a város, akik a bicikliseket ellenőrzik, pont azért, hogy mindenki életben maradjon. Miután nagy, kerek, értetlenkedő tekintettel néztek rám, mondtam, hallottam a legutóbbi esetről, azért aggódom. Megnyugtattak, hogy józan eszük a helyén van, nem lesz semmi baj.

Nem is volt egészen addig, amíg hazaért a kamasz. Fölháborodva sarokba állított, hogy miért kell nekem más gyerekével foglalkozni, aki inni akar, igyon csak, ne akarjam én megváltani a világot. Különben is, micsoda gáz már, hogy beleszólok a 14 éves (!) nagyfiúk életébe. Hm.

Ti szóltatok volna?

5 hozzászólás. Szólj hozzá te is!:

a mesélő írta...

Jájj, ez nálunk kb. ugyanígy pepitában, bár a lányok itt még kicsik és valóban várják a locsolkodókat. Viszont én is követtem el valamit, ugyanis délután 3/4 4 - kor amikor épp hazaértünk a görkoris kutyasétáltatásból, már nem engedtem be a nagyfiam osztálytársát locsolkodni.Lelkiismeret furdalásom van a dolog miatt, nem szeretek megbántani gyerekeket, de nálunk az a szokás, hogy délig van locsolkodás és én ezt így tartom jónak. Nem is értem, hogy hogy hagyhatják a szülők, hogy egy 11 éves gyerek egész nap járja a falut pénzt gyűjtögetve... Ja és én is csak csokipénzt adtam és tojást.

Nils Holgersonné írta...

hat, szerintem lehet más gyerekét nevelni, de nem feltetlenul husvetkor.
anyukam gyerekorvos, abban a korzetebol sokan jartak a sulimba. Egyszer vitt haza kocsival (gimi), es latta, hogy par nagyobb fiu cigizik hazafele menet. Kikiabalt a kocsibol, hogy a dohanyzas impotenciat okoz. En meg egtem, nem gyoztem lathatatlanna valni a kocsiban. Ugyanakkor semm ibajom nem lett volna, ha ezt a rendeloben mondja a sracoknak.
Szoval anyukak, igen, lehetnetek egy kicsit tapintatosabbak! :)
(ilyen esetben pl boven eleg lett volna, hogy te nem kinalod meg oket alkohollal, es ha szoba kerul, akkor elmondod, hogy miert)

kissniki írta...

szóltam volna, az tuti. de mire mi odaérünk, (még 6 év), addigra az én gyerekem ezen meg sem fog lepődni. nem tudom a pedagógus véremet visszafogni sehol, ezt már most is látja. rászólok bárkire bárhol, az osztálytársaira is, ha úgy adódik. ez van. az én dolgom, h szóljak, a kamaszé, h ezen felháborodjon :)

Gabi írta...

Az hozzátartozik a történethez, hogy havonta egy szombat délután én ezeknek a fiúknak a kedvéért elhúzok itthonról, miután biztosítottam a PS2 és 3-hoz a megfelelő mennyiségű rágcsát és kólát.
( aki nem tudja, mi az a PS, egyet se búsuljon, kiderül minden szülőnek egyszer)
Néhányuknak pedig segítettem már megérteni a történelem és a földrajz rejtelmeit.
Szóval, nem vagyunk idegenek egymás számára.

Angela írta...

Azon mekkorát röhögtem, hogy kikiabált az ablakon, hogy ne cigizzenek! Néha elolvasom és vidulok (csak eddig nem tudtam lekommentelni :-) )Azt hiszem, én is elsüllyedtem volna kamaszfejjel egy ilyentől, bár így most inkább viccesnek találom. Én akkor szoktam kiordítani az ablakon, mikor a kamasz fiam "karót nyel" és próbálom nevetésre bírni (sose nevet ettől :-( )