2011. augusztus 11., csütörtök

Ismétlés és segédanyagok- Hamarosan kezdünk

Tudom, hogy még javában nyári szünet van, de én augusztusban már kicsit készülök a jövő évre. Vasárnap hazajönnek a fiúk és tudatosan szeretném velük átismételni a legfontosabb ismereteket.
Lehet, hogy van még más is, aki így gondolkodik, úgyhogy gyorsan csokorba szedem azokat a letölthető segédanyagokat, amiket év közben készítettem vagy gyűjtöttem.
 
Itt van mindjárt a szorzótáblás memória, melyet a Varázsbetűtől vettem át. IDE kattintva letölthetitek.

EZ és EZ pedig egy másik, szintén szorzótáblához  használható játék. A második rész végén találtok két táblázatot pókokkal és lepkékkel. A játék lényege, hogy kiteszel jónéhány műveletet jelölő kártyát, majd mindegyik alá rejtesz egy pókot, vagy lepkét ábrázolót. A résztvevők felváltva húznak egy műveletet (persze mindig olyat, aminek tudják az eredményét), megmondják az eredményt, s ha alatta lepke volt, akkor örülhetnek a megszerzett ajándéknak. Ha a művelet alatt pókocska volt, akkor elvileg szomorúak vagyunk, bár az, hogy a műveletet helyesen megoldotta valaki, már nagy öröm szerintem.
Aztán ITT van egy játék a fejszámoláshoz. A játék nagyon egyszerű. A táblát, melyen az eredmények vannak, odaadod a gyerkőcnek, te pedig a te tábládról mondod a műveleteket. Legyen nála színes számolókorong és tegye a maga tábláján arra a számra, amely szerinte a helyes eredmény.

 Aztán még télen készítettem a 2 osztályos nyelvtan szókészletből egy memória játékot, melyben egybeírva és elválasztva leírt szavakat kell összepárosítani. Ezt a játékot IDE kattintva tölthetitek le.

Szintén a nyelvtanhoz kapcsolódik a Fekete Péter játékom. Itt kiosztjuk a lapokat, ahogy a Fekete Péterben, majd húzunk, párosítunk. Az veszíti a játékot, akinél a tököcske, vagyis a páratlan lap marad. 4 féle sorozattal játszhatunk. Almával, körtével, szilvával, szőlővel.
Végül egy akasztófa játék az alsó tagozat legismertebb szólásaival, közmondásaival. Ezt IDE kattolva tölthetitek le.

Ingyenes szoftvereket találtok ITT. Egyik jobb, mint a másik és egyáltalán nem csak tanulási zavaros gyerekek használhatják őket.

Aztán hatodikosoknak a matekhoz ajánlok egy szoftvert, amit én levélben kaptam, de belinkelem IDE. A próbaváltozat nem rossz, de még most rendeltem meg, nem tudok bővebbet nyilatkozni. Még egyetlen napig lehet szűk 4000 Ft- ért megrendelni az 1000 matekpéldát. Nézzétek meg, hátha segít az őszi rákészülésben.

Nem nagyon foglalkoztam eddig soha ezzel, de ebben az évben valahogy azt szeretném, ha előnnyel indulnának a gyerekeim (főképp a legkisebbnek van szüksége erősítésre). Erre már nyáron is edzettünk olvasással, naplóírással, nyári feladatlapokkal, de július közepétől meglehetősen zsúfolt volt a nyár. Hétvégén hazatérnek a szüleimtől és elkezdjük a lelki és szellemi felkészülést. Nyugodt, magabiztos fiúkat szeretnék látni az évnyitón.

Ha tetszett a cikk, add tovább:





0 hozzászólás. Szólj hozzá te is!: