2010. szeptember 30., csütörtök

Játszunk és mozgunk

Valaha, mikor tanítottam, legalapvetőbb módszerem a drámajáték volt. Csodálatos volt drámával tanítani, mert a gyerekek megnyíltak, fejlődtek, okosodtak, miközben játszottak, én pedig tanultam tőlük mindenféle klassz dolgokat, gondolatokat.
Most, mikor adódott a lehetőség, hogy a két kisebb fiam drámára járhat, ujjongtam- főképpen, hogy a tanárnő nagyon jó benyomást tett rám a szülői értekezleten.
Te jó ég! Hát persze! Hisz még valahol ott vannak a könyveim és a játékgyűjtemények, amikben szétszedve, lebontva megtalálhatóak a különböző érzékszervek fejlesztésére szolgáló játékok. Miért is raktam el a könyveket? Azért, amiért a fodrász haja a legslamposabb, és a cipész csizmájának válik le a talpa. Azért.
Tegnap, míg várakoztunk Ákosra, próbáltunk a folyosón tanulni kicsit, de nem tartott sokáig, mert a csoport kijött a teremből, és játszani kezdtek. Miközben figyeltem a csoportot, eszembe jutott, hogy jééé, ezt a játékot én is csináltam valaha, és tényleg (TÉNYLEG!) nincs is jobb (dehogy nincs!) a figyelem és koncentráció edzésére, mint a SÜKET VARÁZSLÓ játék.

Szabály:
Adott a süket varázsló, aki csak a mozgást észleli. A terem egyik térfelében szétrak 5 tárgyat, amit a gyerekeknek el kell csenni, és a saját térfelükre vinni úgy, hogy a varázsló ezt ne vegye észre. Jön - megy a varázsló, közben pedig a játékosok igyekeznek megszerezni a tárgyakat. Ha a varázsló feléjük fordul, megmerevednek, de ha túl későn teszik ezt, a varázsló annyit mond: meghaltál. Akkor ők tovább nem mozoghatnak, hacsak a társaik nem mentik meg őket. Meg kell érinteni, és bevinni- húzni (a ruháknak ANNYI!!!) a halottakat a térfelükre. Ott megélednek, és indulnak újra. Ha sikerül a tárgyakat bevinni, akkor ér véget a játék. Fontos, hogy a varázsló döntését tilos felülbírálni, illetve a varázsló sem csalhat. Minden tárgyat egyszer átrakhat máshová, így a haditerveket meghiúsíthatja.

Ha megnézed, ez a szoborjáték egy válfaja, és gondolom, nem kell bizonygatnom, milyen szinten fejleszti a koncentrációt, a test feletti uralmat, önuralmat és a figyelmet. FIGYELMET!

 Másik nagyon jó játék a SZÚRÓ- FOGÓ:
  
Szabály:
A játékosok egyik kezüket hátra, a popsijuk fölé teszik kifelé fordított tenyérrel, a másikat pedig szabadon használják. Mutatóujjukat kinyújtják (ez a fegyver), és úgy igyekeznek "leszúrni" egymást, hogy a mutatóujjal a másik gyerek hátratett tenyerébe döfjenek (természetesen vigyázva egymás épségére). Rettentően kell figyelni, hogy a hátulról jövő támadásokat elhárítsuk, míg előre mi keressünk áldozatokat.
Fejleszti az irányok érzékelését, egyensúlyérzéket, megosztott figyelmet, periférikus látást.
Ez utóbbi játékról nem tudok fotót tenni, mert ezt én is szokta játszani a fiúkkal, ami csak azért bír információ- értékkel, mert ezzel szeretném jelezni, hogy mindkét játék játszható már három taggal is.

Míg Ákosékat figyeltük, Bobi elkérte tőlem a fényképezőgépet, és akkor jöttem rá, hogy micsoda remek fejlesztő játék a fotózás maga (na, persze nem a " 100 rugós" céges fotomasinával kell ezt gyakorolni)!
Érdekes volt látni, ahogy Bobi próbál tájékozódni a fényképezőgép képernyőjén keresztül.Igencsak próbára tette a térérzékelését.

0 hozzászólás. Szólj hozzá te is!: