2010. november 19., péntek

Kéreg alatti területek- béka- és nyusziugrás játékban


Két mozgásos játékot szeretnék leírni, amik olyan mozgásokat tartalmaznak, amiket a terápia is.
Nehéz helyzetben vagyok, mert ez az oldal elsősorban arról szól, te mit tudsz tenni a gyerekedért, ez a két játék azonban leginkább csoportra épül. Igyekszem az eredeti "receptet" - amellett, hogy azt is leírom- picit átalakítani családi körülményeknek megfelelően.

 


Béka koma

Béka koma, brekeke,
Ugye, milyen jó lenne
egy nagy potrohú,  lusta,
kövér legyecske?

Arra szállt egy legyecske,
s béka koma, brekeke,
ugrott egyet, s nagyot csobbant
alatta a tavirózsa levele.

Csoportosan játszva először is rajzolunk egy kört, amiben a béka leledzik (ugrál békaugrásban). Ő itt vár a legyekre. A többiek be- beugrálnak a tóba, a béka pedig gyors mozdulatokkal igyekszik elkapni őket. Ha elkap egy legyet, az kiáll. Vagy éppen ő is béka lesz, így a játék nehezedik. 
Családi körülmények között legyen a tó a nappali szőnyeg e(vagy a kertben egy kis kör), és te magad is játékos. A gyerkőc a béka, aki bent ugrál a tóban, s igyekszik téged elkapni. Ha sikerül, cseréltek.
Azért tartom fontosnak ezt a játékot, mert a békaugrás szintén a terápia része is. A járások, ugrálások a kéreg alatti részeket fejlesztik.

A másik játék ugyanebbe a csoportba tartozik, csak éppen nem a békaugrást, hanem a nyusziugrást hozza be játékba. Itt a nyuszikák ugrálnak bent a körben, és a sas köröz a "rét" körül szárnyát kiterjesztve. A mondóka végeztével a sas elkiáltja magát, hogy huss!, és a nyuszik felpattanva kifutnak a rétről. Sas koma igyekszik elkapni egyet közülük. Na, jó, lehet ezt iscsaládilag is játszani, de csak akkor, ha elég nagy a nappali. Vagy tudod mit? Jobban jártok, ha kimentek a kertbe.

Mondókája:

Repül a sas

Repül a sas fenn az égen,
le is szállna már ő régen,
de bizony a nyulat lesi,
ki a füvet eszegeti.

Vigyázz, nyuszi, szedd a lábad,
ne nézd a sast kismadárnak,
éles a sas szeme, csőre,
elkap téged egykettőre.

Gyakran fognak még ilyen játékok előkerülni, ugyanis többszörösen fejlesztőek. A mondókázás megalapozza a későbbi szótagolást, és mint a fentebbi kettőnél is láthatod, gyakran alkalmaznak  alapmozgásokat.

Ami jön: Ez nagyon érdekes lesz! Rémálom a memoriter, ám nem könnyebb a tartalom sem! Hogyan tanulunk mi tartalmat? É hogyan készülünk a mesemondóra?
Emellett szeretném feltenni az általános idegrendszer fejlesztés 2. hónapját is.

A játék folytatódik, és egy plusz információval bővül
Tudnotok kell, hogy mikor elindítottam a játékot, egy vázlatom volt arról, mi lesz a hírlevélben. Most, hogy 98 %- ban már kidolgoztam, kiderült, hogy hírlevélnek már aligha nevezhetjük. Úgy tűnik, aki teljesíti a kéréseimet, egy komplett e- bookot kap ajándékba. 
A könyv, amit elküldök nektek, tartalmaz egy leírást a szorongás természetéről, egy kiváló technikát az oldásról, a "Ki az én gyermekem?" kérdéseket, és három nagyon bensőséges játékot, amely megerősíti a kapcsolatotokat a gyermekeddel.
Köszönöm, a leveleiteket, a kommenteket, és hogy olvastok.

2 hozzászólás. Szólj hozzá te is!:

Erika írta...

Remek játékok,holnap el is játsszuk mind a kettőt!Hárman vannak abban a korban,hogy ilyesmit lehet velük játszani,ez már majdnem csoportos.

d. írta...

Igen, nekem is három fiam van, úgyhogy azzal tényleg működik . Viszont a legnagyobb 12 múlt, tehát annyira azért mégsem :-)