2011. március 12., szombat

Programok a Nemzeti Ünnepen- Élménygyűjtés!

Csodálatos hétvége (és hét eleje) várható. Állítólag 20 fok körüli hőmérséklet fog repkedni, úgyhogy semmi sem akadályozhatja meg, hogy a szabadban ünnepeljünk.

Előzetes kutakodásomat azért indítottam, hogy megtudjam, mik azok a helyek pontosan, melyek ezen a napon (március 15- én) ingyenesen lesznek megtekinthetők Budapesten. Mostanára viszont rájöttem, jó lenne, ha legalább 3 napig tartana a megemlékezés, hogy mindenhová eljuthassunk.

Ha programot kerestek, hadd ajánljam a következőket:

A Parlament ezen a napon 10 órától tart nyitva, bárki számára szabadon látogatható.
Ingyenesen látogathatóak továbbá :

a Közlekedési Múzeum,
a Magyar Nemzeti Galéria,
a Hadtörténeti Múzeum,
a Természettudományi Múzeum,
Néprajzi Múzeum
és a Szépművészeti Múzeum.

Végére hagytam a legkívánatosabbat! 14 órától nyitva a Nemzeti Múzeum, ahol ezen az egyetlen napon még megtekinthető lesz a Széchenyi világai kiállítás. Ez utóbbi monumentális gyűjtemény Széchenyi életéről, ezért ha gyerekkel mentek, javaslom, hogy előtte picit készüljetek fel a témából (bocsánat, nem kioktatás, majd mindjárt leírom, miért fontos ez).

Mikor kutatni kezdtem, elsődleges célom a Szépművészetiben az Egyiptom kiállítás megnézése volt félig- meddig szakmai célzattal, ám mire a dolgok végére értem, rájöttem, hogy lehet, oda már be sem jutunk, ugyanis  kiállításokon túl maga az ünnepi program is óriási és zsibongó és izgalmas lesz.

És ha már erről írok, akkor hadd ejtsek néhány mondatot arról, hogyan vélekedek a múzeumokról mostanság. Gyerekkoromban irtóztam tőlük, mivel gyakran az osztálykirándulásaink arról szóltak, hogy betereltek minket különböző múzeumokba, csendben kellett lenni, aztán húztunk kifelé. Kerültem őket, amikor csak lehetett. Most, hogy már szakmám lett az, hogy gyerekeknek találjak ki jobbnál jobb kirándulásokat, rájöttem, hogy az elmúlt évtizedekben egyrészt az intézmények hozzáállása sokat változott, másrészt a múzeum is lehet élvezetes, ha kellően elő van készítve a gyerekek számára. Rendszeresen járunk múzeumokba és mondhatom, nagyon szórakoztató tud lenni egy ilyen látogatás.
Legalábbis ha én tartom kezemben az eseményeket :-)
Emellett vannak olyan helyek, amik önmagukban is lenyűgözik a gyerekeket. Örök és megunhatatlan például a Természettudományi Múzeum, ahová akár előkészítés sem kell, mert a gyerekek úgy imádják, ahogy van, illetve a Parlament, ami szintén lenyűgözi őket. Jómagam már vagy százszor jártam ott, így sikerült az idegenvezetőktől az összes különleges történetet összegyűjteni (ők soha nem mesélnek el mindent) és átadni a kirándulóknak, így mikor a csoportok hazamennek tőlünk, teli vannak élményekkel. Pedig ott is csendben kell lenni :-). Szóval hozzáállás kérdése az egész. Akarom- e, hogy szeresse és  élményként élje meg a gyerek ezeket a helyzeteket, vagy csak túl akarok lenni rajtuk.
Egy szó, mint száz, lehetőség az van bőven, ha szeretnétek egy jó kis kirándulást ezen az ünnepen. 

Részemről csak azt mondhatom, találkoz(z)unk a Nemzeti előtt!


0 hozzászólás. Szólj hozzá te is!: