2011. március 13., vasárnap

Ünneprontó


Emlékeztek arra, amikor Sándor György, a humorista, Burda divatlappal a kezében próbált tájékozódni Budapesten? Megállította a járókelőket , orruk alá dugta a szabásmintát és érdeklődött, merre van a Majtényi Frigyes utca. Néhányan zavartan forgatták a lapot, néhányan tanácstalanul böngészték a vonalakat, de csak nagyon kevesen nevettek. Volt , aki meg is mutatta. A szabásmintán:


Az ismerős gyerekek a környezetemben falra másztak tőlem a napokban, mert eszembe jutott ez a történet és úgy gondoltam, megpróbálok én is kérdezősködni, hogy :

Mit is ünnepelünk mi márc.15-én?stb.

A válaszok 8-18 éves korosztálytól származnak.

Amit megtudtam:

-A Himnuszt Petőfi írta. Ja, nem , Arany.

-Magyarországot akkoriban Nagy Magyarországnak hívták.

-Budapesten a cseh király uralkodott.

-Valami kávézó, oda járt a ...Tánics?!

-Az osztrákok a németek.


Rengeteget röhögtem. Most viszont sírjunk együtt.

-vg-

4 hozzászólás. Szólj hozzá te is!:

Kósa Márta írta...

Az én kis ovisaim sok mindent ügyesen megjegyeztek.
De! Meghívást kaptam az iskola felsőseinek vetélkedőjére,ahol is 2 csapat is Weörest lelölte meg az Itt van az ősz c. Petőfi vers költőjeként. A gáz főleg az, hogy a csapatmunkában részt vettek az osztályfőnökök is. Nos akkor sírhatunk egy kicsit....
Egyébként a program remekül sikerült- hála a lelkes szervezőknek és a jókedvű gyerkőcöknek.

Olvasó írta...

A fent említett korosztálynak érdemes még feltenni a következő kérdéseket:
Hány magyar kutyafajta van?
(Sorolja fel!)
Milyen madarak élnek a környezetükben?
(Sorolja fel!)
Mi az a prézli?
Mi az a gríz?
Mikor volt a 48-as szabadságharc?
Mennyibe kerül 1 kg kenyér, 1 l benzin, 1 db vonaljegy?
Mennyi a magyar átlagfizetés?
Nagyobbaktól: Mi az a kamat?
Mi az a lekötés? Mi a betét?
Értelmezze egy tetszőleges közüzemi számla sorait: Mennyibe kerül 1 m3 gáz, 1 kWh villamos energia, 1 m3 víz, stb.?

Egy összetett feladat felsősöknek:
Szervezzen meg egy osztálykirándulást, 2 éjszakára, utazással, étkezéssel együtt, 30 főre, 20.000 Ft/fő keretből!

Angela írta...

20 000- ből??? Mikorra kéred? :-)

Olvasó írta...

Neked könnyű! :D :D
(De tényleg valós feladat volt egy pesti gimiben egy hete.)