2010. december 29., szerda

Szuper memória játék a szorzótáblához!

Mikor az ünnepre készülve az ajándékokat válogattam, első pillantásra nagyon vonzóak voltak azok, amelyeknél ott láttam a lehetőséget, hogy a tanulást segítsék. Mindenfélék voltak a kezemben, olyan is, ami direkt módon tanulós, vagy ami ún.képességfejlesztő játék. Míg nézelődtem, gyakran jutott eszembe, hogy talán én sem örülnék (nagyon), ha porszívót kapnék, vagy olyasmit, ami azt segíti, hogy a munkámat ügyesebben tudjam végezni. Így hát a nagyon konkrét tanulós játékok elmaradtak a fa alól. Majd lesz más alkalom, hogy tudassam a srácokkal, azért én nagyon örülök a gyakorlás és fejlesztődés minden formájának.
No, azért a "készítsd magad" ajándéközönbe bekerült egy- egy  olyan mégis, ami "okosító" játék, de ezek az unokatesók csomagjába mentek, mondván, hogy az igazi játékokat majd az ő szüleik veszik meg nekik. Én meg maradhatok az okoskodó nagynéni, aki vidáman mondja: Tudod, majd ezzel sokkal könnyebb lesz megtanulni a szorzótáblát!


Néhány héttel ezelőtt kaptam egy kedves olvasómtól, Bettitől ezt a remek szorzótáblás memóriajátékot. A játék kihasználja, hogy a gyerekek könnyebben tanulnak játszva, hogy képekkel könnyebb az információkat megkötni, illetve ha ehhez még egyszerű rímpárt is alkotunk, még egyszerűbb a dolgunk. A "rímes" tanulásra nekem nem kell több bizonyíték, mint az, hogy magam is kisiskolás korom óta úgy tudom a szorzótáblát, hogy a fejemben különböző ritmusok- rímek vannak: 6x8, az 48... Mindig így idézem fel még a 8x6- ot is.
Ez a játék csakis jó lehet- gondoltam, mikor megkaptam. És tényleg! Hatékonyságát mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy mire Bobi elkészítette a saját kettes szorzóját, szinte száz%- osan meg is tanulta a versikéknek köszönhetően.

A játék  INNÉT letölthető, majd kivágható és memóriajátékként játszható.

Mivel van módom nyomdai minőségben kemény kartonra kinyomtatni, szívesen elpostázom nektek bekerülési áron. Így tartós, szép és igazán hatékony játékot tudtok a szorzótábla tanulásához szerezni. Akit a nyomdai minőségű memóriajáték bővebben érdekel, a részletekért írjon nekem a csomorika.akukacgmail.com e- mail címre!

Ami jön: Mi is jöhetne? A sok karácsonyi finomság után végre újra mozgás! Játékok, fejlesztő mocorgások.

0 hozzászólás. Szólj hozzá te is!: