2011. március 27., vasárnap
Játékok társaságban
Már régen játszottunk, úgyhogy szeretnék most néhány olyan csoportos játékot leírni, amelyek rengeteg örömet szerezhetnek a játszóknak, ezzel együtt alaposan megmozgatják az agyat és a testet.
Azt hiszem, a most következő "bonbonokat" elsősorban osztályfőnököknek ajánlom, illetve jó nagy családoknak, vagy esetleg szülinapi partikra, ugyanis akkor válnak élvezetessé, ha többen vagyunk együtt.
Akik jönnek velünk kirándulni, a Normafa alatt is kipróbálhatják majd az alábbi társaságépítő, illetve ügyességi játékokat.
Csapkodós:
Szóval íme az első, amit imádok és ezer dologra jó. Tavaszi kerti partik remek mókája. Kell hozzá egy egész újság- mondjuk egy Blikk, vagy ilyesmi. Azt csavarjuk össze, majd álljunk körbe. Valaki az újsággal középre áll, mindenki választ egy virágnevet- állatnevet- kezdő csoportnál lehet saját nevet. Körben mindenki elmondja a nevét, majd indul a játék. A középső ember rámutat valakire, aki felkiált:
- Jaj, fáj!- Erre a középső kérdi:
- Mi fáj?
- A .... fáj (és itt mond egy testrészt).
- Ki sértette?
- A... (és itt mond egy virágnevet a csapatból).
A középső ember igyekszik gyorsan a fejére csapni annak, akinek a neve elhangzik, ám ha az illető felkiált:- Jaj, fáj!, akkor a játék folytatódik, amíg valaki nem téveszt.
A játék nehezíthető, ha a "Mi fáj?" kérdésre mindig valami mást kell válaszolni a játékosoknak, illetve kicsiknél a testséma kialakulását segíti, ha azt kérjük, mikor mondják, hogy mondjuk "A fejem fáj", akkor mutassák is az adott testrészt.
Gyorsaságot, figyelmet, és rendkívüli szabálytartást követel a játék, amennyiben ragaszkodunk hozzá, hogy a szöveget pontosan mondják el. Márpedig az nagyon fontos. Miért? Hát éppen azért, hogy a szabálytartást gyakorolják. :-)
A következő két játék rokon. Székek kellenek hozzá- eggyel kevesebb, mint ahányan vagyunk. Üljünk le, egy ember pedig középre áll. Újra csak szoros szabálytartás kell a szöveggel kapcsolatban. A középső valakivel szembe áll és azt kérdi tőle:
- Hogy tetszik a két szomszédod?- erre a válasz:
- Tetszik, tetszik, de a ....- é (és itt mond egy nevet) jobban tetszik. Erre a négy ember (szomszéd- szomszéd) felpattan és igyekszik másik helyre leülni, miközben a középső ember is leül. Aki állva marad, az lesz a kérdező. Fontos szabály, hogy nem lehet olyan embereket választani, akiknek közös szomszédaik vannak, illetve akkor élvezetes a játék, ha gyorsan pörögnek az események.
Testvérjátéka a fentebbinek, mikor a középső azt mondja:
- Mindenki barátom, akinek fülbevalója van (kék szeme van, aki tud angolul, akinek piros a körme, stb).
Erre felpattannak azok, akikre igaz az állítás, és igyekszenek leülni egy másik helyre, miközben a középső ember is keres magának egy helyet. Aki állva marad, az kerül középre. Szintén gyorsaság, koncentráció kell ahhoz, hogy valaki sikeres legyen a játékban.
Nem annyira pörgős, ám nagyon jó játék a következő:
Van a játékvezetőnél egy plüssmackó, (vagy bármi). A jobb oldali szomszédja felé fordul és azt mondja:
- Adok neked egy medvét.- Erre a szomszéd visszakérdez:
- Egy mit?
- Egy medvét.- Erre ő elfogadja, s adja tovább a jobb oldali embernek:
- Adok neked egy medvét. - Az visszakérdez:
- Egy mit?- és ő is tovább az első embernek:
- Egy mit?- Majd jön a válasz:
- Egy medvét.
- Egy medvét.
Újra indul a sor:
- Adok neked egy medvét.
- Adok neked egy medvét.
- Adok neked egy medvét.
- Egy mit?
- Egy mit?
- Egy mit?
- Egy medvét.
- Egy medvét.
- Egy medvét.
Mikor a sor végigért, akkor nehezítünk. Jobbra elindítjuk a medvét, balra pedig egy kutyát (vagy bármit). Egyszerre fut a két állatka, és ez pont elég ahhoz, hogy alaposan belezavarodjunk a játékba.
Ezt a játékot akkor a legjobb játszani, ha max. 10- en vagyunk, egyébként nagyon zavarossá válik. Ennyi embernek viszont nem is hinnéd, milyen szórakoztató. Csak úgy van értelme és az adja a legfinomabb ízét, ha "megköveteljük" a szemkontaktust a játékosoktól.
Nézzünk már körül, az emberek hány százaléka tartja a kommunikáció során a szemkontaktust! Már értjük is, mit tanít a játék a koncentráció fejlesztésén túl.
A sorozat végére teszek egy olyan játékot, amit még soha egyetlen társaság, vagy korosztály sem akart abbahagyni. Ez pedig a "gyilkosos".
Üljünk körbe, s egy kalapba tegyünk annyi cédulát, ahányan játszunk. A cédulákon mínusz jelek vannak, kivéve egyet, amelyen egy plusz jel van. Mindenki titokban húz, megnézi a céduláját és indul a játék. Az a gyilkos, akinél a plusz jel van, de ezt természetesen titokban kell tartania. Kacsintással öl, vagyis ha valakire rákacsint, az azt mondja: meghaltam, és lehajtja a fejét. A többiek igyekeznek még azelőtt fényt deríteni a gyilkos személyére, mielőtt maguk is meghalnak. Ha gyanakodnak valakire, felteszik a kezüket, s ha már már legalább hárman jelentkeznek, a játékmester kikérdezi őket. Ha mindhárman egy embert neveznek meg, akkor az illetőnek színt kell vallania. Ha tévedtek a gyanúval, a játék folytatódik. A következő halálig viszont nem lehet újabb gyilkost megnevezni.
Szintén a szemkontaktusra kényszeríti a résztvevőket, illetve arra edzi a embert, hogy miképpen uralja a tekintetét.
A gyerekek IMÁDJÁK, úgyhogy feltétlen próbáljátok ki, ha van rá módotok!
Ezt is.
Meg az összes többit is.
Remek társaságépítő játékok.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
2 hozzászólás. Szólj hozzá te is!:
Mondtam a férjemnek: " Gyűjjék kegyelmed, fejbe csapom újsággal, játékbú, de nem nagyon iparkodott :)
a mindenki a barátom játékhoz hasonlót mi matekon szoktunk játszani. mindenkinek a kezébe adok egy számot vagy logikai készletet, stb. a tanult anyagtól függően. szabály, h szomszéd helyére nem ülhetsz, középen egymás után kétszer nem állhatsz. először én mondom, majd ha belejöttek a játékba, a középsők: cseréljenek helyet azok, akik...(párosak, nem negatív számok, számjegyeik összege nagyobb mint, stb)
Megjegyzés küldése