2011. február 2., szerda

Pókok, lepkék- szorzótábla játékkal

Mikor Virágtól elcsentem az ötletet, még fogalmam sem volt, mekkora őrületes sikere lesz a pókos- cukorkás játéknak nálunk.
A játék lényege a következő:
Vannak pókocskák és cukorkák, melyeket leteszek a padlóra, majd mindegyikre teszek egy műveletet úgy, hogy a pókok és a cukrok takarásban vannak. Egyenként emelünk egy kártyát és mondjuk az eredményét. Alatta ott lapul a cukor, vagy a pók, s a szerencse eldönti, kinek mi jut. Ha cukor, akkor örülünk, ha pók... akkor még jobban, fiúkról lévén szó.

Mi pókokat gyűjtünk. :-)
A kettestől a kilencesig készítettem el a játékot szorzás- bennfoglalással. Hozzá ti már nem pókot- cukrot kaptok, hanem pókot- lepkét. Hogy miért? Csak :-) Na, jó, van itt a közelemben néhány másodikos osztály, akik kérnek ilyen játékot, így hát elő kellett rukkolni saját szerkesztéssel. Nagyon bevált a cucc, Bobi tényleg imádja és pillanatok alatt képes velük megtanulni a szorzó és bennfoglaló táblákat.

A játékot két részletben tölthetitek le.
Íme az

illetve a 

MÁSODIK RÉSZ 

a pókokkal és a lepkékkel.

Emellett ne felejtsük el a Varázsbetű remek memória játékát, ami szintén kiváló lehetőség a játékos memorizálásra.


9 hozzászólás. Szólj hozzá te is!:

Betti írta...

Nagyon köszi! Mi is elkezdtünk gyakorolni (minilük, szorzás memória, 1x1 puzzle könyv, a szorzásos kifestőt még nem vettük elő , majd küldöm neked is ),de sosem árt egy kis újdonság.Letöltöttem mindkettőt, de nekem ugyanaz van benne. A 7-es szorzó bennfoglaló, és a pókocskák, lepkécskék. Lehet, hogy én bénáztam, de megnéznéd?

Angela írta...

Ettől megőrülök. Amit itthon töltök fel, sose működik rendesen. Egy ezer éves laptoppal dolgozom és már lassú, mástcsinál, nem oda teszi, ahova kell, szóval tiszta gáz. Most talán már jó.

Angela írta...

mást csinál- például a billentyűk sem normálisan működnek :-(

Névtelen írta...

Füles írta:
ez nagyon jó ötlet, kipróbálom :-) (nagy mágneses fehértáblán szoktunk memóriázni a csoporttal)

viszont: mi a fene az a bennfoglalás? ok, meggugliztam, de nem értem még mindig, szőrszálhasogatásnak tűnik. már gyerekként sem értettem. angolul nincs ilyen, divisont tanulnak a kölykök és kész (első legvégén kezdik).

ami egyébként még kártyákkal nagyon bejön nekik, az a pecázás. a szókártyákon paper clip*, madzag végén mágnes, ketten vagy hárman versenyeznek, hogy pecázva felszedjék, amit kérek. képesek lennének egymásnak menni, hogy ki legyen a következő.
* nem bírok rájönni, miez magyarul, iratkapocsra mindenfélét mutat a google :-(

egy anya írta...

Gémkapocs :)

Angela írta...

Füles: Nagyon jó ötletet adtál most nekem! Köszi!
Bennfoglalás: Van 12 almád, amit négyesével zacskózol be. A hányados a zacskók száma.
Másik varia a részekre osztás, mikor a 12 almát 3 gyerek közt osztasz el, és a kérdés, mennyi jut egynek. Én csak úgy tartottam számon anno, hogy az osztás a szorzás ellentéte csak sokkal nehezebb.

Névtelen írta...

Ennek a műveletnek a megkülönböztetése a cselekvésen alapszik. A gyerekek ugyebár a cselekvésből indulnak ki, a sok tapasztalatból tudnak majd általánosítani, majd szabályt levonni.A végén persze a kétféle cselekvésből egyféle művelet lesz. Akkor van gáz, ha a tanító néni sem tudja pontosan, hogy miért kell kétfélét tanítani. Orsi

Angela írta...

Az az igazság, hogy ezt én is felnőttként értettem meg. És amúgy műveleti szempontból mindegy is. Később fontosságát veszti, hogy mikor minek nevezem.

Névtelen írta...

Virág: köszi :-) kicsikét beszélni magyart :-(

Remélem, tényleg jobban értik a gyerekek a műveletet ettől a megkülönböztetéstől. Talán csak a szülők zavarják őket össze otthon? :-) Ráadásul mintha kétféleképpen is lenne írva, igaz?

Azt tudja esetleg valaki, hogy a szorzás magyarul miért nem x jellel megy? A környező országokban is pont van helyette, vagy egy magyar specialitás? Én még sehol nem láttam mást, mint x, 5x6=30. A németek mit írnak?

(Bocsánat, nem vagyok se tanító, se óvónő eredetileg, csak egy mélyvízbe dobott nyelvtanár.)

Füles